Wat kan SEO voor je bedrijf betekenen?

Vrijwel elke ondernemers is van zijn of haar website afhankelijk om nieuwe klanten te vinden. Deze typen een product of dienst in Google in, waarna jouw website in de zoekresultaten komt te staan. Maar sta je niet op de eerste pagina? Dan is de kans groot dat potentiële klanten jouw website niet eens te zien krijgen. Daarom is het belangrijk dat je aandacht besteedt aan SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie. Dit omvat allerlei tools en tricks om hoger in de organische zoekresultaten te staan, oftewel onder de betaalde advertenties (deze vallen onder SEA).

Vind de juiste klanten online

Veel mensen denken dat het belangrijk is om zoveel mogelijk bezoekers te hebben op hun website, maar eigenlijk is het veel belangrijker dat je de juiste bezoekers trekt. Als iemand immers naar heel iets anders op zoek was dan wat jij aanbiedt, zal diegene je website snel wegklikken. Google houdt dat bij, en zal je website doen zakken in de ranking als de meeste mensen je website voor amper enkele seconden bekijken en dan wegklikken. Op het moment dat je met bepaalde technieken precies de juiste doelgroep aanspreekt, zullen deze veel meer tijd op je website doorbrengen, en vaker iets aankopen of contact met je opnemen. Daarom is het zo belangrijk om zeer specifiek je doelgroep te bepalen, zodat je deze gericht kunt benaderen. Bij online marketing bedrijf DoubleSmart kunnen ze je helpen je doelgroep te definiëren, waarna je desgewenst direct een aantal SEO-gerelateerde diensten kunt uitbesteden.

Welke zoektermen gebruik je?

Wist je dat de teksten op je website het allerbelangrijkst zijn? Middels je teksten vertel je Google namelijk precies wat je te bieden hebt, en wat mensen van jouw aanbod of diensten kunnen verwachten. Zonder goede, heldere teksten zul je nooit hoog in de zoekresultaten verschijnen, want Google weet simpelweg niet wat je aanbiedt. Daarom is het zaak om allereerst een zoekwoordenonderzoek te doen. Middels diverse online tools kun je er achter komen hoe vaak mensen in een bepaalde regio op bepaalde termen zoeken, en bovendien hoeveel concurrentie er op deze termen zit. Als een term heel vaak gezocht wordt, maar een grote berg concurrenten gebruikt deze ook, dan kun je wellicht beter een minder populaire term gebruiken. Dit is allemaal onderdeel van het marketingplan van DoubleSmart, dat je ontvangt wanneer je met ze in zee gaat. Liever zelf een zoekwoordenonderzoek doen? Het is ietwat ingewikkeld voor de leek, maar zeker niet onmogelijk!

Met SEO meer klanten, zowel online als offline

Of je nu online producten aanbiedt, of offline diensten, met een slimme SEO-strategie vind je de juiste klanten. Of eigenlijk: vinden klanten jou. Hoe hoger jij namelijk in de zoekresultaten van Google staat, hoe meer relevante bezoekers je zult krijgen, en hoe meer aanvragen, bestellingen en reserveringen. Zelfs bedrijven die puur offline diensten aanbieden kunnen er tegenwoordig niet meer omheen. Een goede website met krachtige teksten en een slimme SEO-strategie zorgt ervoor dat je bedrijf floreert. Meer weten? Bij DoubleSmart kunnen ze je er alles over vertellen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *