Is een zoektermen onderzoek nuttig voor jouw bedrijf?

zoektermen onderzoek

Doordat het internet een steeds prominentere rol is gaan spelen in ons leven, is de wereld van de reclame sterk veranderd. Vroeger moesten bedrijven zichzelf aanprijzen door advertenties in tijdschriften en klanten. Tegenwoordig moeten bedrijven hele andere dingen doen om nieuwe klanten aan te spreken. Er zijn verschillende manieren waarop dat kan. Zo is een zoektermen onderzoek voor de meeste bedrijven erg nuttig. Door een expert een analyse te laten maken van de meest gebruikte zoektermen onder jouw potentiële klanten kun je veel nieuwe mensen bereiken. Het is belangrijk om altijd te investeren in online marketing zodat jouw naamsbekendheid altijd blijft groeien.

zoektermen onderzoek

Hoeveel zoekwoorden komen er uit een zoektermen onderzoek?

Zoals eerder genoemd kan een zoektermen onderzoek heel erg nuttig zijn voor veel bedrijven. Wanneer een bedrijf wat gespecialiseerd is in zoekterm onderzoeken kijkt naar jouw bedrijf kunnen daar soms wel vijftig veel gebruikte zoektermen uit komen. Het is belangrijk dat zo’n bedrijf er bij vermeld welke zoektermen populairder zijn dan andere. Daardoor kun jij bepalen welke zoektermen het best zijn om op te focussen voor jouw bedrijf. Je hoeft niet per se te focussen op de zoektermen die het meest gebruikt worden. De kans is namelijk groot dat jouw concurrentie ook op die zoektermen focust. Het kan daardoor slimmer zijn om te focussen op zoektermen die iets minder populair zijn, maar waar veel minder concurrentie voor is. Hierdoor vergroot je het bereik van jouw bedrijf en spreek je meer klanten aan.

zoektermen onderzoek

Het zoektermen onderzoek is klaar, wat nu?

Wanneer je een expert een zoektermen onderzoek laat uitvoeren komen daar een aantal veelgebruikte zoektermen uit. Door te investeren in SEO kun je gebruik maken van deze zoektermen. Wanneer je deze zoektermen verwerkt in bepaalde teksten en blogs op de website van jouw bedrijf vergroot je de online vindbaarheid van jouw bedrijf. Doordat klanten meestal op deze zoekwoorden zoeken is het belangrijk dat deze woorden op jouw website te vinden zijn. Wanneer een klant jouw bedrijf eerder tussen zijn zoekresultaten ziet staan  dan een ander bedrijf is de kans groter dat klanten voor jouw bedrijf kiezen. Als je een expert teksten laat schrijven voor op jouw site is het mogelijk om jouw website hoger in de zoekresultaten te krijgen. Klanten bezoeken eerder een website die bovenaan hun zoekresultaten staat dan eentje die ergens onderaan te vinden is.