Chatbot voor een verbetering van de online klantbeleving bij woonzaken 

Om te kijken of een chatbot een toegevoegde waarde heeft voor bedrijven die zich in de sector van woonzaken bevinden zullen we eerst uitleggen wat een chatbot precies is. Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner die een deel van de klantenservice uit handen kan nemen. Een chatbot kan op elke gewenste pagina geplaatst worden en zorgt er als het ware voor dat de klant altijd het antwoord op de veel gestelde vragen kan vinden.  

Wat doet een chatbot 

Elke woonwinkel ziet vaak vragen voorbij komen die veel gesteld worden. Dit kan te maken hebben met levertijden, bezorgkosten, productinformatie etc. Vaak is er ook een pagina met veel gestelde vragen (FAQ) waar klanten deze informatie kunnen vinden. Echter wordt deze niet altijd even makkelijk gevonden. Een chatbot vertaald deze veel gestelde vragen eigenlijk naar elke pagina. Doordat de veel gestelde vragen zijn geïmplementeerd in de chatbot kan de bot binnen no-time een antwoord geven op de gestelde vraag. Wanneer de chatbot de vraag niet begrijpt kan de bot een nieuwe vraag stellen om het duidelijker te maken. Als deze nog steeds niet beantwoord kan worden dan zal de chatbot de vraag doorsturen naar de klantenservice en kan deze alsnog opgepakt worden.  

Het traject 

Wanneer u als bedrijf een chatbot op uw site wilt plaatsen dan zal voorafgaand aan dit traject een kenniscentrum op worden gestuurd. In dit kenniscentrum zullen de veel gestelde vragen worden beantwoord. Deze veel gestelde vragen zullen door onze chatspecialisten geïmplementeerd worden zodat de chatbot zo snel mogelijk in werking kan worden gesteld.  

Wanneer een klant de bezorgtijden wil weten van alle banken dan zal de klant de volgende vraag stellen: “Wat is de bezorgtijd van deze bank?”. De chatbot gaat in zijn eigen kenniscentrum zoeken naar bezorgtijden en bank. Binnen één seconde kan de chatbot een antwoord geven en kan de klant verder met het bestelproces.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *